گاه نوشته های یک مسافر

این جا, یک مسافر که دوست دارد موهایش را آبی کند و بلند بلند اواز بخواند مینویسد...نوشته هایی که برخواسته از عقل, منطق, هورمون, عرفان, احساس و چند چیز خانه خراب‌کُن دیگر است!!!

۴ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

برای بی احترامی به ادمی با روحیات من، اصلا لازم نیست در چشم هایم نگاه کنی و بعد چند تا حرف سنگین و توهین امیز بزنی.

همین که حرمت من را نگه نداری کافی‌ست.

مثلا زن باشی و جلوی من اپلاسیون کنی. مثلا مرد باشی و برادر و پدرم نباشی ، اما جلوی من با زیرپیراهنی و پیژامه بیایی. رابطه مان رسمی باشد ولی تو جلوی من مبادی اداب نباشی، بد غذا بخوری... بد بنوشی... بد صحبت کنی... بد عصبانی شوی... بد شادی کنی...بی ادب باشی و گستاخ!

خلاصه کنم. حرمت من را نگه نداری و طوری رفتار کنی که وقتی هم من نباشم همان طور رفتار میکنی. یعنی انگار نه انگار که ما نشسته ایم!

برای اینکه احساس کنم حضورم در یک جمع رسمی، نادیده گرفته شده است، همین یک مورد که n تا زیرمورد دارد کافی‌ست!

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۰۱ ، ۱۹:۲۸
مسافر

مثلا یکی از شب های همین تابستان باشد. ساعت ۲۰:۰۰. خورشید دست از سرمان برداشته باشد. با کلی وسواس و دقت، آن شال پلیسه‌ی آبی را با  مانتوی سفید و  آن شلوار گشاد آبی سِت کنم. کیف و کفشم هم سفید باشد. آرایش خیلی خفیفی داشته باشم. ادکلن wood را زده باشم. منتظر رسیدن "تو" باشم. اسمت روی صفحه ی گوشی پیدا شود. بردارم. آماده باشم اما بگویم: " پنج مین دیگه دم دَرم. رسیدم بهت ". مثلا دارم تو را منتظر میگذارم. برای اخرین بار سراندرپای خودم را در آینه ی قدی برانداز کنم. لاحول ولا قوه الا بالله بخوانم که خدا مهرم در دل تو، و مهرت در دل من را زیاد کند. 

در را باز کنم. پشت در با یک شاخه گل رز سفید درشت که طراوت از روی آن برایم دست تکان میدهد،  ظاهر شوی. ترکیب صورت زیبات، چشمان پاک و معصومت پشت آن عینک مشکی کائوچویی مستطیلی، موهای خرمایی رنگ فرفری‌ات، همه چیز را از یادم ببرد... نگاهت کنم. نگاهم کنی. و بی هیچ کلام اضافه‌ای سوار ماشین سفید رنگت شوم. همان ماشینی که بارها و بارها، تنها شاهدِ ترک برداشتن ِ شیشه‌ی تنهای‌ام در حضورت بوده است. چیزی بر زبان نیاورم ؛ اما تمام وجودم غرق لذت باشد. بام شهر برویم. عشاق دیگر هم انجا باشند. حرف بزنی و صدات مانند شرابی صد ساله باشد. بوی ادکلنت را با بهشت خدا عوض نکنم. اینقدر وجود لطیفم در حصار پرقدرتِ تو احساس امنیت کند که شرم فرو ریزد.

دعا کنی ای کاش همیشه برای تو بمانم. قند و هِل در دلم اب شود. حرارت از گردنم بیرون بزند. روحم بخواهد تا ابد این لحظه کِش بیاید...

 

+یک رویا نوشت عاشقانه عارفانه

 

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۰۱ ، ۲۰:۳۵
مسافر

کل تیر ماه به اضطراب و استرس بابت گرفتن خوابگاه و نمره ی درس جبرانی که دانشکده به تشخیص اساتید گروه، به اجبار به ورودی ما داد ،گذشت و میگذرد.  الان که دارم این نوشته ها را تایپ میکنم دیگر خبری از خوابگاه نیست. بعد از n روز اضطراب و بی خوابی و اشک و گریه و پاس کاری شدن بین مسئولین مربوطه، خوابگاه به من تعلق نگرفت و در خانه ی یکی از اقوام ساکن شدم. 

بعد از n روز در برزخ بودن بلاخره نمره ی این درس جبرانی امروز وارد میشود. اگر نمره ی ان در معدل حساب میشد، هیچ وقت برای ان جوری درس نمیخواندم که الان به داشتن نمره ی ۱۲ شک کنم. 

سوالات زیادی برایم به وجود می‌اید.

چرا بخش فکر میکند با دادن ۶ واحد جبرانی به دانشجوی ارشد، پایه های دانشجو برای کار کردن روی پایان نامه تقویت میشود؟ 

چطور میتوان پایه ای را که در ۴ سال باید شکل بگیرید، با دو درس جبرانی مضخرف که چیزی جز اتلاف وقت برای دانشجوی ارشد ندارد ، تقویت کرد؟ 

لابه لای اضطراب هایم برای محل اسکان، برای پروژه و نمره ی ان درس جبرانی، برای پروژه های درسی که با استاد راهنما دارم که یکی از ان پروژه ها خودش در حد یک پایان نامه است، سر و صدای بلند اعضای این خانه روحم را میخراشد و به کودک درونم احساس بدبختی میدهد. 

وقتی با آن همه حساسیتم روی خوراکی و نخوردن چیزهایی مثل نوشابه و چیبس، قبل از رفتن به لیزر، میروم و از سوپر مارکت روبه روی کلینیک لیزر، یک پفک چی‌توز موتوری میخرم و وقتی وارد مجموعه شدم جلوی خانم منشی مینشینم، پفک را باز میکنم و هر دانه ی ان را به طور کامل ته حلقم میگذارم و میبلعم ، این یعنی یک جای کار خراب است. باید حتما نگران خودم شوم.

بعد از کلی ترس و اضطراب که مبادا در حین اسنپ گرفتن تلفن همراهم که یکی از دارایی های با ارزش من است از من دزدیده شود ،بعد از چند بار وارد یک داروخانه شدن و بیرون امدن از ان،  از شدت ترس و دلهره، که مبادا این مردی که دارد به من نگاه میکند قصد کیف من را دارد بلاخره اسنپ خبر میدهد که یک راننده پیدا شده است.

به خانه میرسم.

دستان بغض گلوی لطیفم را جوری فشار میدهد که اسرائیل کودک فلسطینی را. 

بغضم میترکد. اشک ها ارام و بی صدا روی گونه هایم میلغزند.

 

+ غذایی که زن مهربان صاحب خانه به اتاقم می‌اورد، فردا صبح درست نخورده راهی سطل زباله شد!

+بشنوید.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۰۱ ، ۱۲:۰۳
مسافر